Naprawa obiektywu Canon EF 28-80 2.8-4L
Naprawa obiektywu Canon EF 28-80 2.8-4L
Canon 28-80-2.8-4L to jeden z pierwszych obiektywow apochromatycznych Canona (seria EF-L z czerwonym paskiem) z silnikiem ultrasonicznym i
elemntami obiektywu na prawdziwym fluorycie. Obiektyw produkowany byl na przelomie lat 80/90. Mimo bardzo duzej wagi (ponad 1.5kg) wielu uzytkownikow nadal ceni sobie to szklo za kolor i tzw bokeh. Dla rownowagi od razu pisze, ze sa tez tacy ktorzy znow uwazaja, ze ten obiektyw daje zbyt malo ostry obraz (wszystkim sie nie dogodzi . Mimo tylu lat obiektywy te nadal wspolpracuje ze wspolczesnymi puszkami Canona (DSLR) choc producent juz odmawia do niego serwisu z powodu "niekompatybilnosci" - cokolwiek ma to oznaczac...
W moim przypadku obiektyw Canon 28-80-2.8-4L pochodzil z rynku wtornego. Wystepowaly w nim luzy na pierscieniach i nie dzialal autofocus (AF).
Ponizsza fotorelacja pokazuje jak (bez wiekszych zniszczen) dostac sie do wnetrza obiektywu tego typu, gdzie wystepowala usterka i jak zdemontowac silnik USM.
W moim przypadku uszkodzone byly kond. tantalowe w module AF. Kasowanie luzow bylo naprawa czysto mechaniczna (dokrecenie kilku srubek) ale wymagalo to zdemontowania silnika USM (gdzie znow nie mozna pomylic kolejnosci pierscieni)
...sorry nie moge dolaczyc obrazkow w jednym poscie wiec pogrupowalem je w kilku postach
Pozdr
Euklides
elemntami obiektywu na prawdziwym fluorycie. Obiektyw produkowany byl na przelomie lat 80/90. Mimo bardzo duzej wagi (ponad 1.5kg) wielu uzytkownikow nadal ceni sobie to szklo za kolor i tzw bokeh. Dla rownowagi od razu pisze, ze sa tez tacy ktorzy znow uwazaja, ze ten obiektyw daje zbyt malo ostry obraz (wszystkim sie nie dogodzi . Mimo tylu lat obiektywy te nadal wspolpracuje ze wspolczesnymi puszkami Canona (DSLR) choc producent juz odmawia do niego serwisu z powodu "niekompatybilnosci" - cokolwiek ma to oznaczac...
W moim przypadku obiektyw Canon 28-80-2.8-4L pochodzil z rynku wtornego. Wystepowaly w nim luzy na pierscieniach i nie dzialal autofocus (AF).
Ponizsza fotorelacja pokazuje jak (bez wiekszych zniszczen) dostac sie do wnetrza obiektywu tego typu, gdzie wystepowala usterka i jak zdemontowac silnik USM.
W moim przypadku uszkodzone byly kond. tantalowe w module AF. Kasowanie luzow bylo naprawa czysto mechaniczna (dokrecenie kilku srubek) ale wymagalo to zdemontowania silnika USM (gdzie znow nie mozna pomylic kolejnosci pierscieni)
...sorry nie moge dolaczyc obrazkow w jednym poscie wiec pogrupowalem je w kilku postach
Pozdr
Euklides
- Załączniki
-
- Obiektyw widok ogolny (zdjecie z Internetu)
- Canon 28_80_2.8-4L pic01.jpg (52.16 KiB) Przejrzano 3464 razy
Ostatnio zmieniony poniedziałek 13 sty 2020, 05:53 przez euklides, łącznie zmieniany 7 razy.
sruby mocowania bagnetu EF
- Załączniki
-
- sruby mocowania bagnetu EF
- Canon 28_80_2.8-4L pic02.jpg (37.67 KiB) Przejrzano 3457 razy
tasmy do odlutowania
- Załączniki
-
- tasmy do odlutowania
- Canon 28_80_2.8-4L pic03.jpg (85.66 KiB) Przejrzano 3457 razy
zabzepieczenie soczewki i odlutowanie tasm
- Załączniki
-
- odlutowanie tasm
- Canon 28_80_2.8-4L pic05.jpg (107.29 KiB) Przejrzano 3457 razy
-
- zabzepieczenie soczewki
- Canon 28_80_2.8-4L pic04.jpg (109.6 KiB) Przejrzano 3457 razy
sruby mocowania modulu AF widoczne sa dopiero po odklejeniu tasm
- Załączniki
-
- sruby mocowania modulu AF
- Canon 28_80_2.8-4L pic06.jpg (89.56 KiB) Przejrzano 3457 razy
Ostatnio zmieniony poniedziałek 13 sty 2020, 05:43 przez euklides, łącznie zmieniany 1 raz.
Modul AF i uszkodzone tantale (juz po wymianie). PR po lewej sluza do regulacji czulosci i zakresu AF ( lepiej ich nie ruszac jesli sa ustawione fabrycznie).
Tasma zwisajaca po prawej to pola stykowe od wlacznika AF/MF. (Przy skladaniu obiektywu trzeba miedzy nie a przelacznik na pierscieniu podlozyc kawalek papieru aby nie pourywalo stykow przelacznika. Gdy pierscien jest osadzony papierek wyciagmy a styki trafiaja wprost na pola stykowe.
Tasma zwisajaca po prawej to pola stykowe od wlacznika AF/MF. (Przy skladaniu obiektywu trzeba miedzy nie a przelacznik na pierscieniu podlozyc kawalek papieru aby nie pourywalo stykow przelacznika. Gdy pierscien jest osadzony papierek wyciagmy a styki trafiaja wprost na pola stykowe.
- Załączniki
-
- modul AF i uszkodzone tantale
- Canon 28_80_2.8-4L pic07.jpg (199.44 KiB) Przejrzano 3457 razy
Ostatnio zmieniony wtorek 14 sty 2020, 02:44 przez euklides, łącznie zmieniany 4 razy.
Demontaz silnika USM - wazna jest kojenosc pierscieni - trzeba robic notatki!
- Załączniki
-
- Demontaz silnika USM - wazna jest kojenosc pierscieni - trzeba robic notatki!
- Canon 28_80_2.8-4L pic08.jpg (139.4 KiB) Przejrzano 3457 razy
Niby obiektyw a kupa roboty